Young Professionals voor een duurzame toekomst

KEK heeft een nieuw logo

In het heetst van de strijd om vorig jaar KEK op poten te zetten en een plekje aan de klimaattafel te veroveren, is er snel een website en een logo gemaakt. Nu zijn we 1,5 jaar verder en is de rol van KEK veranderd. Het is tijd voor een nieuw logo met een slogan. Onze nieuwe slogan luidt “Young Professionals voor een duurzame toekomst”.

Aanleiding is dat in het oude logo met de slogan ‘Klimaat en Energie Koepel’ niet direct duidelijk is wat ons doel is en wij een organisatie zijn voor young professionals. Met ons nieuwe logo en slogan moet dat een een stuk duidelijker zijn en willen we ‘KEK’ als merknaam gaan gebruiken in plaats van een afkorting. Denk bijvoorbeeld aan KPN, DSM of EY. In combinatie met de slogan behouden we de herkenbare naam, maar is het wel duidelijk wie wij zijn en waar wij voor staan.

De gedachte achter het logo is om de wereldbol los te laten en een meer dynamisch logo neer te zetten. In het logo zie je een papieren vliegtuigje dat om een rode stip vliegt. Het vliegtuig symboliseert een vlotte en dynamische beweging en maakt duidelijk dat we richting geven waar we naartoe willen. De wereld transformeert en de achterkant zou er dan ook wel eens heel anders uit kunnen zien. Bovendien heeft het vliegtuigje paradoxale eigenschappen. Het is één van de manieren van voortbeweging waarbij men de meeste CO2 uitstoot per gemaakte kilometer. Echter, bij KEK geloven wij dat alle sectoren de capaciteit hebben om in onze digitale economie circulair en koolstofneutraal, dan wel negatief, te functioneren.

De bol symboliseert de zon. Deze straalt warmte, passie en energie uit, voor fotosynthese in hernieuwbare zonne- en windenergie. Anderzijds is het onze toekomstige aarde, waarbij de opwarming voor rampzalige gevolgen heeft gezorgd. De kleuraccenten leggen de focus op de diversiteit van perspectieven en achtergrondverhalen, maar met de kleurtoon van ons gezamenlijk streven en de urgentie te experimenteren, samen te werken en van elkaar te leren.

De kleur rood in ons logo complementeert goed met de groene en blauwe kleuren van veel andere organisaties. Wij bieden een toegevoegde waarde binnen het brede netwerk van duurzame organisaties door als young professionals de verbindende schakel te zijn tussen het praktijkveld, waar ieder van ons werkt, en de maatschappelijke wensen naar de verduurzaming van alle sectoren en het behalen van de klimaatdoelen.

KEK gelooft in de capaciteit van young professionals om de klimaatdoelstellingen te halen, binnen hun werkcarrière van min of meer 30 jaar. Door de expertise, experimenteerlust en creativiteit (cross)sectoraal te bundelen, bieden we vele organisaties de mogelijkheid om de transitie door te zetten en te werken naar een betere toekomst.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *